Dynamický remarketing – funguje?

9.4.2014
Stanislav Julíček

Remarketing v online prostředí a především v PPC reklamě je často omílané téma. Někteří jej milují, jiní nesnáší, další zase přišli na to, jak se jej zbavit. Každopádně je to důležitý marketingový nástroj, který může přinést zajímavé prodeje.

Remarketing je laicky řečeno nástroj, kdy návštěvníky, kteří přijdou na náš web, označkujeme a dále je oslovujeme na jiných webech s naší nabídkou. Nejčastější je pobídka k návratu a následnému nákupu. Nejčastěji se tak děje pomocí bannerů, které jsou statické a mají různé formáty, tak aby vyhověly místům na jednotlivých webech.

Dynamický remarketing pak dokáže statické bannery nahradit něčím jiným. Umí je doplnit, přičemž jediným účelem je větší atraktivnost reklamy. Umí si vzít do bannerů vybrané produkty z Vašeho webu, akční produkty apod. Takto je využívaný nejčastěji.

Zajímavá využití, se kterými je možné se setkat, jsou například napojení na počasí. Podle toho, jaké je počasí i v konkrétním městě či kraji můžete uživatelům, kteří byli u Vás na webu, zobrazit bannery, které reflektují aktuální teplotu, povětrnostní podmínky a podobně. Začne-li svítit sluníčko – nabídnete plavky, začne-li pršet – nabídnete deštníky.

Jak remarketing nastavit? Nejlépe se obrátit na PPC specialistu nebo agenturu. V základu to není složité, těžší je však optimalizace a pokročilé techniky. A především, zajímavý nápad, jak remarketing pojmout, aby nám vydělával. Nejčastější remarketing nastavíte přes Google Adwords, který Vám poskytne kód. Ten umístíte na web do patičky a v Adwords Vám poté sbírá publikum, jenž můžete oslovovat.

Z pokročilejšího hlediska nastíním jednu techniku – více remarketingových kódů. Můžete pak sledovat, kolik lidí si prohlíželo určitý produkt, kdo z nich vyplnil určitý formulář, navštívil košík, ale nenakoupil. U návštěvy košíku a nenakoupení používá tuto metodu i když formou e-mailingu Alza. Funguje to tak, že zboží v jeden den chcete koupit, vložíte do košíku, ale na poslední chvíli si to rozmyslíte. Do týdne obdržíte zprávu, že pokud se vrátíte a zboží si přeci jen koupíte, dostanete slevu x procent. Řada mých známých takto na Alze opravdu nakupuje.

Kde se dají remarketingová publika sbírat? Jak již bylo dříve řečeno – na webu. Ale je možné je sbírat i jinde. To znamená na všech webech a webových aplikacích, ke kterým máte přístup. Je možné publikum také sbírat na individuálních facebookových záložkách, v aplikacích apod. Meze se v tomto případě nekladou.

Zajímavost: V minulosti jsem řešil koncept, kdy jsme pro nejmenovaného poskytovatele internetu navrhli sběr remarketingových kódů z jeho webů. Na základě poskytovatele, jehož mají samotní návštěvníci, se jim zobrazí pokaždé jiná forma remarketingu s výzvou k akci.

Jaký je tedy závěr? Remarketing z mých zkušeností funguje. Někdy méně, někdy více a někdy je to opravdu pecka! :-).

Znáte jiné varianty dynamického remarketingu?
Používáte vůbec remarketing?
A naopak co Vás na remarketingu nejvíce štve?

Rád Vám poradím na e-mailu.